Hírek

RTL Klub - Dr. TÓTH műsorában derékfájásssal és hátfájással kapcsolatos tanácsaim itt nézheted meg

Kapcsolat

Telefon: 06-20/528-3406

Email: info@drzsiskabeata.hu

Legfrissebb bejegyzés

Struccpolitika a rendelőben, avagy mindenki más beteg lehet csak ÉN NEM!

A cikk írása előtt sokat gondolkoztam azon, mi az, ami tabuként jelen lehet egy orvos életében?  Mi az, amit mi orvosok másoknál el tudunk fogadni, de a magunknál...

Mire figyeljünk túrázás előtt és közben…


A munkából kiszabadulva, mikor felhős az idő és kicsit hűvösebb a levegő az egyik legjobb időtöltés, ha egy jó társaságban kimozdulunk egy kicsit a szabadba és túrázunk egyet.

Hogy valóban öröm legyen a gyaloglás érdemes odafigyelni pár dologra megelőzésképpen!



Az ülés és vezetés közben teljesen másképp használjuk az izmainkat, mint gyalogláskor, így azok a túrán egy fokozott terhelésnek lehetnek kitéve. A sérülések megelőzésére érdemes a túra előtti napokban elmenni és átmasszíroztatni egy kicsit a gerincet (főként a derekat) a csípőket és a lábakat. Ha erre nincs lehetőségünk, akkor otthon érdemes magunkon dolgozni egy kicsit teniszlabdával a talpakat, csípőt és a derekat átmasszírozni, smr hengerrel pedig a lábakat. Ha lazák az izmok és jó a keringésük, kisebb lesz a sérülés, megerőltetés lehetősége. A túra végén, még mikor be vannak melegedve az izmok, vagy fürdés után érdemes ezt a rituálét megismételni és a laza, jó keringésű izmok miatt az izomláz is kisebb mértékben jöhet elő. A túra végén a lábakat még jól felfrissítheti a masszázs mellett egy váltott hideg-meleg fürdő vagy zuhany, ami szintén a keringést segíti és a láb nehéz érzését csökkentheti.
Az izmok regenerációját megkönnyíti, ha van nálunk egy kis kalcium és magnézium, amit reggel is beveszünk és a túra végén is.
Fontos a megfelelő folyadékfogyasztás (napi 2-3 liter víz), különben az izmok szintén sérülékenyebbek lesznek.
Mindenkép fontos egy jó bakancs, ami fogja a bokánkat, hogy az egyenetlen terepen, amennyire lehet, a bokaficamot kivédje.
A hátizsákba csak annyit pakoljunk, ami valóban szükséges és a hátizsák ne félvállas, hanem kétpántos legyen, ezzel is csökkentve a terhelést és védjük a gerincünket.


Naptej és kullancsriasztó krém szintén nagyon fontos, hogy a túrázás egyéb kellemetlen következményeitől védjen meg. Ha ezekre figyelsz, akkor szerintem egy túra valóban élvezetes lesz és fizikailag sem gyötröd meg a lábaidat és a tested.

A túra során felmerülhet még pár dolog: kígyómarás, rovarcsípés, komolyabb fizikai sérülések, amihez segélyhívás szükséges, arról még itt olvashatsz részletesebben.

Kívánom, hogy legyen jó a hétvégéd és a mozgás nyújtson neked valóban élvezetet és örömet!

(képforrás: superiorhirek.hu)

e-mail icon Facebook icon